annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A7M3 en Imaging Edge Mobile

profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

A7M3 en Imaging Edge Mobile

Goede avond allemaal !

Ik probeer voor mijn A7M3 met behulp van Imaging Edge Mobile twee functies tegelijk in te schakelen:

1) Het delen van de locatiegegevens van mijn smartphone, zodat deze aan mijn A7M3 foto's toegevoegd worden;

2) Het op afstand bedienen van mijn A7M3 met behulp van dezelfde smartphone.

Ik krijg de indruk dat deze functies niet tegelijk actief kunnen zijn. Weet iemand van jullie of dat juist is ?

groet, Gerard (na een paar uur gemartel)

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi Gerard,

Bedankt voor je vraag, ik zal het intern voor je dubbel checken.

Misschien hebben onze forum experts in de tussentijd al een tip voor je.

Nog een fijne dag!

Groeten,

Noa

profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Hallo Noa,

jouw reactie is tot dit moment de enige. 

Ik heb nog verder gemarteld, zelfs de Imaging Edge Mobile app vernieuwd. Het resultaat is dat beide instellingen het ene moment wel tegelijk functioneren maar het andere moment valt de WiFi weg. (voor de afstandsbediening van de camera met de iPhone)

Niet echt bruikbaar zo, als ik tussen opnames steeds opnieuw moet proberen om te koppelen . . 

groet, Gerard

profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Imaging Edge Mobile was nooit makkelijk te gebruiken (voor afstandsbediening en locatiegegevenskoppeling, maar is sinds de laatste update COMPLEET WAARDELOOS. Mijn Sony camara's zijn nog te nieuw om weg te doen maar ik weet zeker dat ik overstap naar CANON voor mijn volgende camera. Wat een ***** software !

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Hi Gerard,

Ik ben het met je eens dat Imaging Edge zo z'n nukken heeft en heb de indruk dat er ook niet meer zo aan gewerkt wordt.

Jammer, want met Imaging Edge Mobile, PlayMemoriesHome en PlayMemoriesCameraApps heeft Sony een mooi pakket aan software.

Ik heb zelf een ouder toestel (2017) en daarbij werkt alles op rolletjes.

Hier is een link naar Imaging Edge en wat er kan en niet kan per camera.

Kijk je naar de nieuwste camera's dan werkt de remote bediening van de camera voor zover ik heb begrepen slechts summier.

Daarentegen is de app via de kabel tot in de puntjes uitgewerkt en geoptimaliseerd.

PS

Het dreigen met een overstap naar een ander merk heeft nog nooit gewerkt, maar ik kan me voorstellen dat je uit frustratie de neiging hebt de boel uit het raam te kieperen.

Ik raad je aan om voor een eventuele overstap eerst de software van Canon, Nikon, Fuji uit te proberen want ook daar is het niet allemaal zonneschijn.

profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Strampke, dank voor je antwoord.

Mijn camera's (A7M3 en A6500) zouden:

-op afstand te bedienen moeten zijn via de app IEM;

-locatiegevens van mijn smartphone moeten kunnen koppelen via de app. IEM.

Ik heb dat nodig voor trillingsvrij natuuropnames maken die exact tot een locatie te herleiden zijn.

Het droevige is alleen dat het niet werkt.

En met kabel verbinden met mijn laptop heb ik niet nodig.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Regels bij computers:

1) Niet boos worden op het apparaat, maar de software ontwerpers vervloeken.

2) Niet blijven tobben en zoeken naar een oplossing en aanpassingen in de instellingen.

3) Reset van het apparaat of beide apparaten.

Toelichting.

Om mijn computer soepel te laten draaien doe ik eens per jaar een nieuwe installatie. Alle Windows software op schijf c: , alle apps geïnstallerd op schijf d: en alle data op schijf e:

Ik maak eerst een backup van schijf e: voor de zekerheid, maar dat is tot nu toe nog niet nodig gebleken. 

Je moet tal van apps opnieuw installeren, maar bemerkt ook dat er een heleboel niet nodig is.

Maak eerst een lijstje van de apps die je terug wilt hebben.

Hetzelfde geldt voor de Smartphone. Apps hebben de neiging om niet altijd slim met het toewijzen van geheugen om te gaan. Een herstart eens in de 2 weken houdt het apparaat fris en een jaarlijkse reset maakt hem weer als nieuw.

Mijn Sony koptelefoon (wat een belabberd woord voor zo'n prachtige geluidsweergave) werkte eerst wel en later niet met Zoom en Teams.

Ik ben zo dom geweest om eerst een paar keer te proberen het probleem op te lossen. 

Natuurlijk werkte dat niet. Windows zag het apparaat niet en weigerde het te zien.

Gisteravond een reset gedaan van de WH-1000XM3 en voilà alles werkte weer in een keer.

Samengevat voor je Imaging Edge en camera software die elkaar niet willen begrijpen:

- verwijder IEM van je telefoon.

- reset je camera. (bedenk welke instellingen je aangepast hebt t.o.v. standaard)

- herstart je telefoon, installeer IEM opnieuw en kijk goed naar de gebruiksaanwijzing.

- begin vrolijk vanaf nul.

Ik hoop van ganser harte voor je dat het je lukt.

profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Beste Strampke,

ik heb je aanwijzingen opgevolgd, ben niet boos geworden op de hard- maar wel op de software en heb alle boosdoeners gereset, IEM verwijderd, iPhone SE afgesloten en weer gestart, IEM nieuw geïnstalleerd . . en wie schetst mijn verbazing: IEM werkt nog steeds niet.

Toe kwam ik op het lumineuze idee om te proberen op mijn vorige telefoon (wie wat bewaart heeft wat), een iPhone 6, IEM te installeren. Schrik . . de huidige versie werkt daar niet op, maar SONY of APPLE of welke multinational dan ook 1000x dank . . de Appstore was bereid een WEL compatibele versie te installeren.

EN DIE WERKT ! (tenminste, de locatiegegevens van de telefoon worden aan de foto's gekoppeld). Die afstandsbediening via bluetooth vergeten we dan maar . . . Nu verder HEEL ZUINIG zijn op mijn iPhone 6 . . tot ik een merk camera heb gevonden waar de software WEL werkt. (Ik ben niet boos hoor, alleen teleurgesteld . . .)

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Die afstandsbediening via bluetooth vergeten we dan maar . . .

Huh?

Afstandsbediening gaat via WiFi, de WiFi hotspot die door je camera wordt opgezet.

profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

U hebt gelijk, ik begrijp er duidelijk niks van . . . maar ik heb het gevoel dat dat niet helemaal aan mij ligt . . . Al lang blij dat de locatiekoppeling het doet. 

De supportpagina schrijft van "opnamen op afstand". Die kan ik met mijn camera's maken staat er.

In het cameramenu: Bij menu "Draadloos 1": Als ik daar in mijn A6500 menu ga kijken vind ik

"naar smartphone verzenden" - dat is het niet

Wi-Fi-instellingen dan ?

"WPS-Push" werkt niet;

"Toegangspunt instellen", idem;

Ga ik naar "Draadloos 2": niks over WiFi, alleen bluetooth.

In IEM op mijn telefoon:

De camera staat in de lijst. Tik ik op de cameranaam dan moet "de camera klaar zijn voor het gebruik met Wi-Fi". Via QR - werkt niet; via SSID en ww - werkt niet; NFC nvt; Al verbonden - (naam staat op de cameralijst) - selecteer de cameranaam - "Geen verbinding mogelijk met netwerk ILCE etc."

Dus de camera is verbonden (want staat in de lijst) maar IEM kan niet verbinden met het netwerk . . . Ik word hier duizelig van.

Ik zal nog es in mijn boek kijken.

Hartelijk bedankt voor het meedenken.