Deel jouw ervaring!
Goede avond allemaal !
Ik probeer voor mijn A7M3 met behulp van Imaging Edge Mobile twee functies tegelijk in te schakelen:
1) Het delen van de locatiegegevens van mijn smartphone, zodat deze aan mijn A7M3 foto's toegevoegd worden;
2) Het op afstand bedienen van mijn A7M3 met behulp van dezelfde smartphone.
Ik krijg de indruk dat deze functies niet tegelijk actief kunnen zijn. Weet iemand van jullie of dat juist is ?
groet, Gerard (na een paar uur gemartel)
Wacht maar, ik leg het vanavond nog even uit.
Ik had het elders al uitgelegd.
Lees het probeer het en kom terug als het nog steeds niet lukt.
Hartelijk dank Strampke !
De methode werkt, is alleen niet erg handig.
Als ik de gemaakte foto op de camera wil bekijken kan dat alleen maar als ik de functie "bedien op afstand" uitzet.
Wil ik dan opnieuw de afstandsfunctie gebruiken, moet ik opnieuw met de QR code aan de slag.
Het GROOTSTE bezwaar is echter dat de locatiegegevens niet in de camerafoto terecht komen.
Afstandsbediening EN locatie zijn voor mij belangrijk.
Ik stop er mee en ga me echt oriënteren op een ander camera merk.
Met vriendelijke groet, Gerard
Ben het met je eens dat Imaging Edge een gedrocht is dat het niet waard is de naam Sony te dragen. Echter wat je wilt met de app kan wel. Ik gebruik de app op een Sony telefoon (android). De versie van de app is 7.5.1. Wat je moet realiseren is dat de app met 2 technieken werkt: De GPS wordt doorgegeven via Bluetooth, de afstandbediening via de telefoon werkt via wifi. Wat dus niet kan is GPS gebruiken en de bluetooth afstandbediening RMT-P1BT. Het is 1 van de 2 helaas. Maar RMT-P1BT staat verder helemaal los van je telefoon. Om via wifi te koppelen met een apple moet je vaak het wifinetwerk van je camera selecteren, op je telefoon dus. Om duistere redenen moet dat zo af en toe ook wel eens met mijn android telefoon.
In eerdere versies van de app werd er gewaarschuwd (door de app) dat de wifi verbinding niet stabiel is als bluetooth van je telefoon ook aan staat. Die waarschuwing zie ik niet meer, en zoals gezegd kan ik dus een foto maken via mijn telefoon EN de gps gegevens laten registreren.
Klopt.
Bluetooth plus afstandsbediening is niet je dat.
Bluetooth is echter een stuk verbeterd sinds een paar jaar, maar het blijft een fragiel gebeuren.
Als de software nog steeds vraagt om een QR code heb je nog steeds iets niet goed staan.
Probeer zoals eerder aangeduid via de remote control app op je telefoon in te loggen op je camera hotspot met SSID en wachtwoord, dan moet het goed gaan.
En als je je camera's wilt verkopen vindt je er vast wel klanten voor. Het is mooi spul hoor.
Tot slot nogmaals, ik vind dat Sony steken laat vallen dat ze op zich prachtige software niet nét even aanpakken en onderhouden.
Op deze manier kweek je alleen maar frustraties.
Alleen maar goede hardware is vandaag de dag echt niet meer goed genoeg.
Alles moet passen en geïntegreerd zijn, pas dan heb je een goed product.
Nog eens allemaal bedankt maar het werkt niet . . . Wat ik ook probeer.
bv: - De bluetooth verbinding kan ik niet koppelen. Op de camera kan ik alleen maar het verzoek annuleren, IEM doet niks, . . terwijl op de iPhone staat "ILCE-6500 Verbonden" . . . .
Ik geef er de brui aan.
Hier werkt het ook netjes met a7III en a7rIII met iPhone en laatste beta versie van IOS. Stappen doorlopen zoals hierboven beschreven.
En uit ervaring weet ik dat overstap soms ook voor meer uitdagingen zorgt. Gras is ergens anders altijd groener 😉
@Vuurtje75-2 /Gerard
Ik heb het zojuist nagespeeld op mijn A7iii met iPhone 8 (volledig up to date qua iOS) en volgens instructies zoals eerder door @Strampke gegeven. Het werkt! (en ik moet zeggen vrij probleemloos).
Nu is het wel zo dat ik IE vrij regelmatig gebruik om beelden van A7iii over te zetten naar iPhone voor WA berichtjes en Insta. Het ingesloten Wifi adres tussen camera en iPhone staat dan ook in de bekende netwerken op mijn Phone, ik kan rechtstreeks vanuit IE (dus) koppelen zonder naar instellingen van de iPhone te gaan. BT gebruik ik dan voor de locatie.
Dat gezegd hebbende nog even het volgende;
- software zoals IE is nu (eindelijk) stabiel met laatste versie, maar ook ik heb een tijd last gehad van instabiele verbinding. SW is duidelijk niet het beste wat Sony kan ontwerpen/maken
- Eigenlijk zou een Sony A7xxx/A9 wel een interne GPS chip verdienen...hoop op een mogelijke A74 waarin dat wel geregeld is???
- Overstappen naar bijvoorbeeld Canon RF serie...realiseer je dat Sony qua objectieven een voorsprong van minimaal 5 jaar heeft, ook de Derde markt (Sigma, Tamron etc.) is hier op ingesprongen wat betekent dat je een vrijwel eindeloze keus hierin hebt. Vanuit twee zeer betrouwbare bronnen die een Canon RF hebben gekocht weet ik dat Canon hier nog lang niet op hetzelfde niveau is, en voorlopig ook niet zal zijn ondanks mooie roadmaps. En het werken met "oude" Canon (spiegelreflex) objectieven valt in de praktijk (zwaar) tegen qua IQ (net als bij Sony een jaar of 3,4 geleden). Dus....bezint eer je begint 😉
grt, Sigi
aan allen die hulp hebben gegeven:
Maandag j.l. heb ik IEM nog eens geïnstalleerd op mijn iPhone SE; nog eens alle stappen doorlopen op camera's en telefoon . . en ziet: een wonder, het werkt ! en dinsdag werkte het nog. Ik kan de locatiegevens (van telefoon) weer in de foto's (van camera's) zien. (als ik voor locatiegevens met de a6500 verbonden ben en ik schakel over naar a7M3 moet ik wel de A7M3 uit en weer aan zetten, anders blijft IEM "zoeken naar camera".
Fingers crossed dat het vanavond ook werkt want dan heb ik het nodig.
De afstandsbediening via IEM laat ik maar ongebruikt voorlopig.