annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Imaging Edge Desktop

Lei_Schuffelen
Ontdekker

Imaging Edge Desktop

Hallo allemaal,

 

Voor fotografie gebruik ik een ILCE-7M3 camera, via USB verbonden met een Mac Mini met OS Ventura 13.3.1 (a), met daarop Imaging Edge Desktop (IED) versie 3.6.00.01201.

Daarnaast gebruik ik onderweg een Macbook met OS Ventura 13.3.1 met daarop de oudere IED versie 1.1.00.05240.

 

Tot voor kort werkte IED-Remote prima vanaf zowel de Mac Mini als vanaf de Macbook. Maar nu kan Ik IED op de Mac Mini wel nog opstarten, en mijn camera wordt vervolgens ook herkend in de lijst die dan verschijnt, maar zodra ik er dan op dubbelklik verschijnt de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden (terwijl IED de camera blijkbaar wel herkent in de lijst).

Op de Macbook (met de oudere IED-versie) werkt alles nog steeds goed, dus ik vermoed dat de settings in de camera juist staan, maar dat het probleem ergens in de nieuwere versie van IED ligt.

Ik heb IED verwijderd van de Mac Mini en opnieuw geïnstalleerd en alles opnieuw opgestart, maar dat helpt niet.

 

Heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand kan zijn, of zie ik misschien wat over het hoofd?

 

Alvast bedankt voor een reactie.

Groet, Lei

 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Lei_Schuffelen 

 

vervelend zoiets. Maar om je mogelijk op weg te helpen;

- je hebt IED 1.1 samen met IED remote/viewer/edit versie 3.6 op je MB en Mini staan begrijp ik uit je vraag.

 

Nu is per Feb 2023 er een update van zowel IED als IED remote/viewer/edit uitgebracht zie ik op

https://support.d-imaging.sony.co.jp/app/imagingedge/nl/

 

Wellicht dat de 1.1 versie niet (meer) vlekkeloos samen werkt met de 3.6 versie van remote/viewer/edit. (de updates van beide zijn gezamenlijk uitgebracht)

Ik wil je adviseren de 1.1 versie bij te werken naar de nieuwste 1.2 versie.

 

grt Sigi

https://www.instagram.com/sybepostma_sigi4foto/

mijn foto's op; 500px en