annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Macro stand a1

profile.country.NL.title
Riona.
Lid

Macro stand a1

Ik ben in het bezit van de a1 met de 90 mm macro van Sony , nu is mijn vraag zit er een speciale macro optie in de camera?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hi Riona,

 

Waarom zou je met een preset gaan werken met zo'n professionele camera?

Zeer waarschijnlijk is dat niet ingebouwd in deze camera.

 

De handleiding en allerlei info bij Sony hadden je dit antwoord ook kunnen geven, vermoed ik.

 

 

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @Riona. 

 

De a1 heeft inderdaad geen specifieke macro stand. De voorkeuze standen zoals op andere camera's zijn voorgeprogrameerde combinaties die je ook op je camera zelf kan instellen. Ik zou bij macro fotografie voor de A-stand kiezen als je een halfautomatische stand wil gebruiken. Het diafragma vind ik zelf altijd het belangrijkste voor de sfeer in de foto en daarom stel ik dat dan zelf in en laat de camera de andere instellingen bepalen.

Succes!

Antonette

profile.country.NL.title
Riona.
Lid

Is er nog een macro techniek voor de a1?

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Schroef er een macro objectief op en je hebt macro techniek. Als je naar het "tulpje" zoekt van eenvoudiger camera's zoek je op de professionele A1 vergeefs.  Sony heeft een prachtige 90mm macro lens of een alternatief is de wat goedkopere Sigma 105mm art. Maar er zijn er nog meer. 

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Riona,

 

De A1 werkt net als elke andere professionele camera: de fotograaf doet het werk, de camera doet wat hem wordt opgedragen.

Dus, de macro-techniek wordt door de fotograaf geleverd. De camera voert uit wat jij instelt.

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Riona.
Lid

Dat bedoel ik niet dit weet ik zelf ook .

Ik bedoel of er nog speciale dingen zijn als je macro gaat fotograferen  , volgen de Sony ambassadeur Gustav is dat wel zo en k wilde weten welke.  

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Mmm, misschien een cursus macrofotografie zoeken?

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek