annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maak kennis met de winnaar van onze fotowedstrijd

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
339  Weergaven

"I'm not afraid" / Mcsaba"I'm not afraid" / McsabaWe willen u graag kennis laten maken met de winnaar van onze wedstrijd met onderwerp 'Kuilen'. Lees het interview en ontdek meer over de fotograaf en het verhaal achter zijn foto.

 

Kun je ons eerst wat over jezelf vertellen? Waarom ben je met fotografie begonnen?

Ik woon in Boedapest (Hongarije) en ik ben wiskundige. Ik werk als ingenieur bij een IT-bedrijf. Daarnaast doe ik fotografie voor een aantal dansverenigingen en theaters — dat is echt mijn passie. Ik ben tijdens mijn studie begonnen met fotografie, eind jaren 80. Mijn camera was een Praktica MTL 5B (ik heb hem nog steeds) met 2 lenzen.

 

Hoe voelde het toen je hoorde dat je de wedstrijd had gewonnen?

Ik ben er erg trots op dat ik uit de vele uitstekende foto's de eerste plaats heb behaald.

 

Kun je ons vertellen wat je heeft geïnspireerd om deze foto te maken?

Ik probeer altijd foto's te maken met een sterke, eenvoudige boodschap en ik ben blij dat ik daar deze keer in ben geslaagd. Mijn inspiratie haalde ik uit de Italiaanse film 'Io non ho paura' (Ik ben niet bang).

 

Kun je een aantal tips delen die andere fotografen kunnen helpen bij het maken van foto's die geschikt zijn voor een wedstrijd?

Mijn 'tip' is om van tevoren al het een en ander te plannen en om naar het werk van anderen te kijken om te zien wat er wel en niet goed werkt.