annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maak kennis met de winnaar van onze fotowedstrijd

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
646  Weergaven

Sleeping beauty | ElkeDPSleeping beauty | ElkeDPWe willen u graag kennis laten maken met de winnaar van onze wedstrijd met onderwerp 'Sprookjes'. Lees het interview en ontdek meer over de fotografe en het verhaal achter haar foto..

 

Kunt u ons iets over uzelf vertellen? Waarom bent u met fotografie begonnen?

Ik ben Elke, moeder van vier jonge kinderen, en ik woon in België. Ik ben begonnen met fotografie omdat ik mijn kinderen prachtig wilde fotograferen. Geen standaardfoto's, maar foto's zoals ik ze voor me zag in mijn hoofd. En nadat ik een paar jaar les had genomen, en na veel oefenen, kwamen de beelden in mijn hoofd geleidelijk echt uit mijn camera. Ik houd van mijn baan als fotograaf!

 

Hoe voelde het toen u hoorde dat u de wedstrijd had gewonnen?

Ik schrok enorm van de e-mail. Ik had absoluut niet gedacht dat ik zou winnen. Winnen van al die andere prachtige foto's! Ik voelde me trots.

 

Kunt u ons vertellen wat u heeft geïnspireerd om deze foto te maken?

 Mijn kinderen kijken heel vaak naar sprookjes en het leek mij leuk om een aantal van hun favoriete sprookjes uit te werken. Elk detail moet helemaal kloppen. De locatie, kleding, accessoires, het model. Als je dit allemaal combineert, krijg je een prachtig, sprookjesachtig beeld...

 

Wilt u ons wat meer vertellen over de instellingen en de apparatuur die u hebt gebruikt voor deze opname?

Wie aan Doornroosje denkt, denkt aan het spinnewiel waaraan ze haar vinger prikt. Die mocht beslist niet ontbreken in de foto. Helemaal onder het stof en het spinrag van de stoffige zolderkamer/kerktoren. Ik heb hier gewerkt met natuurlijk licht op een bewolkte dag.

 

Kunt u een aantal tips delen die andere fotografen kunnen helpen bij het maken van foto's die geschikt zijn voor een wedstrijd?

Probeer veel aandacht te besteden aan details. Wees ook uiterst kritisch op jezelf. Creëer de foto een paar keer opnieuw, indien nodig. Voor een goede foto is vaak veel voorbereiding nodig.