Deel jouw ervaring!
Ik heb een SONY KD 55X8909C. Prima toestel.
Nu heb ik ook een sony dolby surround systeem 5.1 (homecinemaset) met 5 boxen. Hierop zit mijn BR DVD speler op aangesloten, en een mediaplayer. Hierin zit een HD, en plaats hierop films die ik download. En dan kan ik TV kijken, en prachtig dolby surround geluid. Sinds de aanschaf van de TV zit het zo, dus al 2 jaar.
Nu heb ik onlangs een NAS aangeschaft, en download ik films, plaats deze in een speciale map "video" en kan dan mbv video app de films bekijken in deze NAS-map. Maar ik mis de dolby surround. Is er een soort "audio-out" aan de TV, zodat het geluid ook naar de dolby surround gaat, en ik zo prachtig geluid heb? De dolby surround is ook van SONY ( STR-KS2300 )
De (waarschijnlijk) X8509c optisch verbinden met de KS2300.
suc6 ermee,
73's
optisch ???? Waar, wat en hoe.....
wat is het beste type kabel dan.... glasvezel oid?? dat is voor mij onbekend terrein.
zoiets?
https://www.bestbuy.com/site/dynex-8-digital-optical-audio-cable-black/9483209.p?skuId=9483209
is er ergens aan de tv een uitgang voor audio......zelfde audio als via de speakers?
Ja, met de bovengenoemde kabel moet het als het goed is lukken om een digitale audio verbinding tussen de X8509c en de KS2300.
ps. via Google de aansluitingen van de KS2300 bekeken ofdat deze een optische audio ingang heeft, zelfs 2.
suc6 ermee,
73's
bedankt, ga ermee aan de slag......zaterdag dan ff een kabeltje kopen.
zal bij de bcc, of mediamarkt wel te krijgen zijn... denk ik.