annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SA-Z9R blikkerig geluid + onderbrekingen.

profile.country.NL.title
Robzxr
Ontdekker

SA-Z9R blikkerig geluid + onderbrekingen.

Goedenavond,

 

Afgelopen week heb ik mijn set opgehaald, maar helaas voldoet hij toch niet aan de (hoge) verwachtingen door alle reviews. De HT-ZF9 zelf doet het erg goed, en klinkt ook goed totdat ik de achter speakers aansluit.

 

Het geluid van de soundbar zelf wordt dan af en toe kort (paar milliseconden) onderbroken. Dit is op te lossen door te resetten naar de fabrieksinstellingen.

 

Helaas helpt dit niet bij de achter Speakers zelf. Deze blijven een enorm slecht geluid geven, het klinkt een soort van blikkerig/schel en ook hier af en toe onderbrekingen van een aantal milliseconden.

 

Nu heb ik gelezen dat dit waarschijnlijk licht aan de mindere verbinding welke in de speakers aanwezig is.

 

Mijn vraag is nu, zijn er nog andere wegen te bewandelen dan bijvoorbeeld alle andere draadloze apparaten uitschakelen? Ik heb de RF uit gezet maar dit helpt niks. Ook de achter Speakers heb ik inmiddels al omgewisseld maar ook dit heeft geen effect.

 

In een ander topic las ik ook over de mogelijkheid om toch bekabeling aan te sluiten op de speakers, als dit echt mogelijk is hoe doe ik dat dan?

 

Graag hoor ik wat jullie hier van vinden en eventuele tips om te verbeteren natuurlijk ook.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Robzxr  schreef:

Afgelopen week heb ik mijn set opgehaald, maar helaas voldoet hij toch niet aan de (hoge) verwachtingen door alle reviews. De HT-ZF9 zelf doet het erg goed, en klinkt ook goed totdat ik de achter speakers aansluit.

 

Het geluid van de soundbar zelf wordt dan af en toe kort (paar milliseconden) onderbroken. Dit is op te lossen door te resetten naar de fabrieksinstellingen.

Wordt het audio signaal op de ZF9 of op de Z9R onderbroken?

 

@Robzxr  schreef:

Het geluid van de soundbar zelf wordt dan af en toe kort (paar milliseconden) onderbroken. Dit is op te lossen door te resetten naar de fabrieksinstellingen.

 

 

Nu heb ik gelezen dat dit waarschijnlijk licht aan de mindere verbinding welke in de speakers aanwezig is.

 

Mijn vraag is nu, zijn er nog andere wegen te bewandelen dan bijvoorbeeld alle andere draadloze apparaten uitschakelen? Ik heb de RF uit gezet maar dit helpt niks. Ook de achter Speakers heb ik inmiddels al omgewisseld maar ook dit heeft geen effect.


Al de eens tijdelijk de Z9R naast de ZF9 geplaatst om verbindings problemen minimaal te maken?

 

@Robzxr  schreef:

In een ander topic las ik ook over de mogelijkheid om toch bekabeling aan te sluiten op de speakers, als dit echt mogelijk is hoe doe ik dat dan?


Heb je ook gelezen om tijdelijk het 5Ghz signaal van het Wifi-thuisnetwerk uit te schakelen?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Robzxr
Ontdekker

Wordt het audio signaal op de ZF9 of op de Z9R onderbroken?

Het begint met de Z9R, deze lijkt de soundbar zelf aan te steken. Na een reset van de soundbar werkt deze weer goed, de achter speakers blijven helaas raar klinken.

 

Al de eens tijdelijk de Z9R naast de ZF9 geplaatst om verbinding problemen minimaal te maken?

Nog niet getest, dit zal ik doen en terugkoppelen.

 

Heb je ook gelezen om tijdelijk het 5Ghz signaal van het Wifi-thuisnetwerk uit te schakelen?

Ja deze heb ik uitgeschakeld, en ook de speakers er minimaal 2 meter vandaan gehad. Dit hielp niks.

 

Vanaf de soundbar tot de achter speakers zit ongeveer 2,5meter (vrije ruimte, er staat verder niks in de weg. Ik neem aan dat dit niet te ver is?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De 2,5 mtr lijkt mij niet te ver om het signaal te overbruggen. hier wordt 8,5 mtr overbrugd.

 

Is wel de firmware up-to-date  in de ZF9 en Z9R?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Robzxr
Ontdekker

De soundbar draait op versie 2.315, en de subwoofer en achter speakers op 1.001. Volgens de instellingen in het menu is dat de laatste versie.

 

Heb de speakers nu op ~10 cm van de soundbar gehad, en nog steeds klinken er vervormingen of valt het geluid voor een aantal milliseconden weg.

 

Dit is het 2de setje achter speakers die ik geprobeerd heb, ik heb nog een 3de setje welke ik kan proberen en anders houdt het denk ik op. Ondanks dat ik graag een surround set wilde.

 

Maandag zal ik de Sony supportdesk bellen en vragen of er nog andere oplossingen zijn.