annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

UBP-X800 geeft geen Dolby Atmos weer, maar wel DTS X

OPGELOST
profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

UBP-X800 geeft geen Dolby Atmos weer, maar wel DTS X

Beste,

 

Ik heb Sony HT-ZF9 aangekocht om te combineren met mijn Sony KD-49XE9005 en UDP-X800.

Om een idee te geven van hoe het is aangesloten. Alles is via de correct HDMI poorten aangesloten met 2.1 HDMI kabels ook de Soundbar naar de ARC poort.

 

Nu heb ik DTS X bij Jurassic World Fallen Kindomg (UHD), maar bij Man of Steel zou hij Dolby Atmos moeten spelen en dan geeft Dolby True HD 7.1 in de plaats van Atmos dat wel op de UHD film staat.

Waarom en hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes,

StrikerXL

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens de specificatie van de XE9005 op de ondersteunings pagina is Dolby Atmos niet aanboord.

 

ONDERSTEUNING DOLBY®-AUDIO-INDELING
Dolby® Digital, Dolby® Digital Plus, Dolby® Pulse
ONDERSTEUNING DTS®-AUDIO-INDELING
DTS® Digital Surround
 

73's
 
I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Bedankt voor je bericht. Ik ga het voor je uitzoeken en kom er zsm op terug.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens de specificatie van de XE9005 op de ondersteunings pagina is Dolby Atmos niet aanboord.

 

ONDERSTEUNING DOLBY®-AUDIO-INDELING
Dolby® Digital, Dolby® Digital Plus, Dolby® Pulse
ONDERSTEUNING DTS®-AUDIO-INDELING
DTS® Digital Surround
 

73's
 
I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Bedankt voor dit te delen!

Als ik UBP-X800 aansluit op de HT-Z9F (soudnbar) met HDMI 2.1 kabel zou ik wel Dolby Atmos hebben, maar kan ik de soundbar dan nog gebruiken voor gewoon kabel TV te kijken?
Thanks!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens de instructie video 3 uit de bovenstaande link (Info Dolby Atmos) is het in jouw geval de beste setup mogelijkheid.

 

X800 >>> ZF9 (in)

ZF9 ARC >>> XE9005 (HDMI 3 ARC)

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

FYI,

Ik heb zojuist ontdek dat Atmos en DTS X wel werkzaam zijn. Het wordt niet weergeven door de UBP-X800 als je display drukt, maar als je de soundbar remote gebruikt en op display drukt komt er Dolby Atmos + Vertical Engine 48Hz en ook DTS X te staan. Dus dit heeft te maken met de Player die het doorgeeft, maar niet de correcte benaming gebruikt. Dit “probleem” wordt ook vermeldt op één van de Sony fora, blijkbaar na een update van de UBP-X800

E90F2273-6E2B-47A5-8A0E-C0711373E528.jpeg

 

Jamie3387
Nieuw

Hoi Striker, 

 

Was jou probleem omtrent je 4k kijken content in Atmos/DTS X nog opgelost? Want ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.   Sony Soundbar(HT-XF9000) met Atmos support en UBP-X800 geven geen atmos weer, wel True hd  en DTX.  Heb al uren lang van alles geprobeerd, zelfs een 2 hdmi kabel erbij gekocht voor de audio output van de soundbar.  Maar nog steeds geen verschil.   

 

Hopelijk kan je mij iets meer vertellen,   

 

Ik hoor het graag,   

 

 

Met vriendelijke groet,   

 

 

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@Jamie3387 In de handleiding van de X800 staat het volgende;

 

To enjoy Bitstream (Dolby/DTS) signals, set [BD Audio MIX Setting] to [Off] and [Digital Audio Output] to [Auto].


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk dat het puur een weergave probleem is van de soundbar. Zowel Atmos als DTS-X is metadata. Dat betekent dat als je het TrueHD signaal krijgt, dat er al Atmos in zit. Hoewel jij niet op het display ziet dat het Atmos is, krijg je wel een Atmos signaal door. 

Dat is hoe ik het begrijp als ik de fora afstruin. 

 

Probeer eens een scene met overhead geluid en kijk of je dat hoort.