annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nex6 met wifi

OPGELOST
profile.country.NL.title
ruschoe70
Nieuw

Nex6 met wifi

Ik heb een nex6 camera en wil mijn videos via mijn ( sony bravia) televisie afspelen en op mijn ipad 2 / sony smartfoon plaatsen.

Het overzetten van fotos lukt via de memories app. Echter het lukt me niet met videos. Wie heeft er een tip?

Is het ook mogelijk om rechtstreeks via wifi te verbinden of moet dit altijd va de app gebeuren?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hoi,


Het uiteindelijke ultieme antwoord: het KAN NIET.

Ik was aan het zoeken in het nieuwe (aanbevolen!) Friedman/Hendersen E-book NEX5R/6.


Foto's ok, video's nogo, sorry.


Waarmee je oospronkelijke vraag dus (helaas) beantwoord is, zet je die ook als zodanig, zodat andere gebruikers er zicht niet NOG EENS overbuigen? Fijns, dank.

Willem
NEX6

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Ik heb zo 123 geen antwoord. Ik DENK dat het via de app (welke app doel je op?) moet gebeuren.

Er IS ook een menu-ingang: "Instelingen" - "Toegangspunt - Instellingen".

Heb je daar iets aan?

Laat anders de betreffende app even horen.

Willem
NEX6
profile.country.NL.title
ruschoe70
Nieuw

Beste Willem,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad via instellingen mijn wifi thuisnetwerk geselecteerd. Het lukt me wel om stilstaand beeld over te zetten op mijn smartphone, tablet en tv. Als ik echter filmmateriaal wil overzetten lukt dat niet. Onder "camera" kan ik dan opeens niet meer "op tv bekijken" selecteren. Voor het bekijken op mijn tablet gebruik ik de app "playmemories mobile" . Het lijkt me dat het toch mogelijk moet zijn om ook via wifi videobeeld over te dragen?

Groet,

ruschoe70

Message was edited by: -Tycho-

persoonlijke informatie verwijderd.

Message was edited by: -Tycho-

profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hoi,


Dit is voor mij nieuwe kost. Ik gebruik wel PMMob maar eigenlijk alleen met de NEX-app "Intelligente Afstandsbediening": wifi aan op d nex, op de IPad het juiste netwerk kiezen en gaan met die sinaasappel. Er wel om denkde de camera op "afstandsbediening in te stellen (ik gebruik op dergelijke momenten een netvoeoding) zodat ie AAN blijft. Maak mooi plaatjes van vogels in mijn tuin vanuit een verdekt opgestelkd hoekje.


Ik heb geprobeerd wat jij doet: foto's op m'n Sony Brave tv bekijken, maar het lukt me niet, of heel moeilijk (handmatig) een verbininding met de instelling "Directe Wifi" op de Brave tv.


Hoe doe jij dat? dan kan ik verder "prutsen". Zolang ik er tijd voor heb doe ik dat graag.

Er IS een gratis NEX-aa "Directe Upload", is dat iets (lijkt me niet, maar je weet nooit).

Willem
NEX6
profile.country.NL.title
ruschoe70
Nieuw

Hallo Willem,

Ik bekijk de foto's door tv via toepassingen op wifi direct mde te zetten. De eerste keer met je dan de nex via options toevoegen. De volgende keren kun je op de nex onder " camera" afspelen op tv selecteren.

Via de app direct upload kan ik alleen facebook selecteren

profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hallo,


Ben net nog even aan het "spelen" geweest.

Ik kom er ook niet uit. Is de wifi snelheid van de nex6 wel voldoende (ik kan nergens iets vinden daarover)?

Daarnaast viel me op dat tijdens het "spelen" ik toch een aantal malen de batterij eruit heb moeten halen omdat de nex was vastgelopen.

Ik weet niet of je bent aangesloten op het dpreviw sony nex forum, zo nee, dan wil ik de vraag daar wel voor je stellen.


Sorry mate.

Willem
NEX6
profile.country.NL.title
ruschoe70
Nieuw

Hallo Willem,

Ik ben niet aangesloten bij dpreviw van sony. De batterij hoef ik niet eruit te halen.

Groet,

profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Voor alleen leen kun je zo op dpreview terecht. Om ook te kunnen schrijven moet je je even registreren (zelfde systeem als hier). www.dpreview.com "Sony Nex Talk.".


Het verwijderen van de batterij is bij mij alleen nodig als ik tijdens een wifi-zoek-actie van de Nex het toestel uitschakel.


Jammeer dat ik je niet verder heb kunnen helpen. Daar lukt het misschien wel: veel hulp (USA-forum).

Willem
NEX6
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hoi,


Het uiteindelijke ultieme antwoord: het KAN NIET.

Ik was aan het zoeken in het nieuwe (aanbevolen!) Friedman/Hendersen E-book NEX5R/6.


Foto's ok, video's nogo, sorry.


Waarmee je oospronkelijke vraag dus (helaas) beantwoord is, zet je die ook als zodanig, zodat andere gebruikers er zicht niet NOG EENS overbuigen? Fijns, dank.

Willem
NEX6
profile.country.NL.title
ruschoe70
Nieuw

Hallo Willem,

Bedankt voor de gedane moeite. Jammer dat het niet lukt. Misschien dat Sony een keer met een aanvullende app komt waarmee het wel mogelijk is.