Podziel się wrażeniami!
Witam.
Jestem tu świeży. Nie znam się na aparatach i fotografii, ale chciałbym od czegoś zacząć - może złapę bakcyla. Zastanawiam się nad zakupem A200 i nie wiem czy dobrze celuję. Jakie funkcje są bardziej przydatne dla takiego amatora jak ja, a na które mogę nie zwracać większej uwagi?
Oczekuję od aparatu w miarę prostej obsługi, i dobrych jakościowo zdjęć. Fotki jak sądzę będą raczej plenerowe, trochę makro i zapewne jakieś akcje rodzinne.
Wyczytałem, że A200 nie posiada podglądu na LCD podczas robienia zdjęcia, trochę mnie to zdziwiło bo znajomi mają H7 i H9 - u nich to jest, nie ukrywam, że celowanie wizjerem to nowość i trochę się boję jak będzie wyglądała obsługa.
Osoby które posiadają A200 prosiłbym o opinię co do stabilizacji obrazu, zooma, i innych istotnych funkcji.
Jak sprawa wygląda z ISO - porównywałem kilka fotek i im większe ISO tym większa ziarnistość na zdjęciu.
Doradźcie co kupić? Może coś ze starszej rodziny DSC? Trochę bawiłem się H7 i powiem, że chyba spełniłby moje wymagania - jak ma się do tego A200?
Z góry dziękuję za wyrozumiałość i wszystkie sugestie.
Stałem przed podobnym problemem i kupiłem dwusetkę.Jestem baaaardzo zadowolony.Żadnych rozczarowań, kilka miłych niespodzianek.
Celowanie przez wizjer jest bardziej naturalne, niż przy pomocy wyświetlacza.Aparat jest jakby przedłużeniem oka fotografującego, nic nie rozprasza uwagi, cały świat mieści się w wizjerze.Obsługi trzeba się nauczyć jak w każdym aparacie, kompakty też mają mnóstwo funkcji, tyle że na ogół wszyscy korzystają z domyślnej opcji auto.
Praktycznie żaden element A200 mnie dotąd nie zawiódł, stabilizacja spełnia swoją rolę, z ISO nie mam porównania, a z tego co wiem róznie bywa, ale w praktyce używam ISO 800, bo pogoda nie rozpieszcza i jest OK.